söndag 22 maj 2011

I D A G

Mitt rum är fyllt av tusen sammanflätade dofter. Det luktar pepparmint från teet jag gjorde för syns skull. Torsdagens tändning av lavender rökelse vimlar kvar som en bortglömd bakfylla. Från krokarna vid dörren pulserar det rökrökrök från dagens cigaretter. Det öppna fönstret släpper in regnet och kaoset från omvärlden. Min säng doftar sömn och drömmar. Någonstans i alla dofter ramlar borttappade ord runt och för några dagar sedan röt en svart puma från min fönsterbräda.
Det var då, nu är nu (men inte samma nu som nu såklart) och jag har fått pussas med en kille som har svarta glasögon och ett stort leende.
Jag har lämnat mig själv någonstans för det var för många som var inblandade där så det är lite lättare nu.
Sist men inte minst så är jag ledig tre dagar nästa vecka så då får jag tid till ingenting som Lars winnerbäck skulle sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar