lördag 28 juli 2012

S.

du har tagit bort mig som vän. jag vet att vi inte är vänner, men jag ville bara be om ursäkt. säga förlåt för allt jag gjort, allt jag sagt och för hur jag var. är. jag satt och väntade på bussen häromdagen och kom på det, jag har aldrig sagt förlåt. kanske för att jag inte sett att jag gjort fel. även om jag inte ser det nu så vet jag att du förtjänade ett förlåt. jag vet att du blev sårad, att jag gjorde dig illa och fan, jag hatar mig själv för att jag gjorde dig så illa.
kan inte sluta undra om du tänkte på mig efteråt. om mitt namn dök upp i dina tankar så som ditt dök upp i mina. för det har gått lång tid, fruktansvärt lång tid och nu förstår jag vad jag gjort. förlåt. snälla du förlåt mig. du kanske inte bryr dig, du har ett liv utan mig och jag har ett utan dig, men jag tänker på dig och jag undrar, hur mår du nu? har de där tankarna lämnat dig? har du kommit över det som jagade oss om om nätterna? mår du enbart bra nu? jag hoppas att du gör det. för även om jag inte behöver dig och du inte behöver mig så måste jag få säga förlåt och jag hoppas verkligen att jag en dag får chansen att göra det öga mot öga. du var en så stor del av mitt liv. två år. två år av du och jag. två år av att hitta mig själv, bli den jag är idag. så snälla du, förlåt mig. förlåt för allt jag gjort. jag önskar att du var här så jag kunde säga det till dig, att vi kunde tända varsin cigg och le mot varandra och att jag kunde få helhjärtat, utan ursäkter, utan baktankar, utan allt, säga förlåt. du var mitt allt, och nu är du någon annanstans och det är okej, det jag inte kan leva med är mig själv. jag är så ledsen för allt jag gjort. jag är så ledsen för att jag förstört det, jag vet att du har annat nu, du bryr dig säkert inte men jag gör, för fan, jag bryr mig och jag kan inte lugna mitt sinne förrän jag vet att du förstår hur ledsen jag är över att jag behandlat dig som jag gjorde. jag menar det här av hela mitt hjärta, min själv, mitt liv, förlåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar